Grönsaksland

Idag grävde sambon upp där jag vill ha grönsakslandet. Det är sjukt frustrerade att inte kunna gräva som en normal människa. Men det är lika bra att jag tar det lugnt med min axel, det är inte värt att få extra ont för att man inte har tålamod att vänta på hjälp.

Vi grävde upp grästuvorna och vände dom med gräset neråt. Har tänkt lägga på ett tager med tidningspapper på allt och fylla på med bra jord uppe på det. Hela landet ska vara upphöjt är det tänkt. Har läst på en del bloggar att man kan göra så, lägga på tidningspapper. Jag hoppas det fungerar och att jag inte får tillbaka allt gräs igen.
Grävde lite mer symmetriskt än så som jag hade ritat upp. Jag har lite svårt med saker som är symmetriska....haha....en lite åkomma som jag har.
Nu ska jag bara köpa lite armeringsnät och göra små skärmväggar av och sätta lite här och där efter kanterna.
Det kan tyckas vara lite sent att så frön i grönsakslandet nu, men det får bli så iår. Får hoppas på en lång sommar och mild höst, så vi hinner skörda.
Jag ska iallafall klämma ner dill, persilja, salladslök, sallad, morot, ärtor och lite luktärt. Någon stör med humle ska jag klämma in också. Rabarber och två blåbärsbuskar står där sedan tidigare.
Självklart så skulle hunden vara med och ligga mitt i solen också. Det är där man ska vara, fast det var bra varmt åt honom.
I mitten, där det nu är gräs, ska det bli markduk och ett lager med grus. Det blir nog bra då det blir klart.









Kommentarer

Populära inlägg