Efterlängtade förpåsar

Idag kom mina fröpåsar från Impecta. Jag, som många andra, passade på att shoppa då dom hade rea i veckan. Några påsarna är dubbletter då jag ska dom till sommarstugan och så ut där. Men annars så är dom nog tänkta till att ha här hemma.
Pionvallmo är jag extra grad över då jag länge velat ha dessa i min trädgård. Har tidigare haft små vallmoblommor som är tacksamma och blommar hela sommaren. Men jag har aldrig haft dessa större skönheter. Längtar tills om blommar. förhoppningsvis så kan jag så ut några imorgon.




Sambon var så snäll och köpte hem 12 säckar jord till mig idag också. Det ska nog räcka till  mitt grönsaksland, förhoppningsvis. Om det blir något över så får det åka i den tänkta månformade rabatten efter lillstugan. Tanken är att jag enbart ska ha dahlia knölar där och någon pion. Många stora blommande växter i olika form och färg. 




Kommentarer

Populära inlägg