Växthuset

Det är galet varmt i mitt lilla växthus nu, nästan för varmt för att mina plantor ska må bra. Är rädd att som ska brännas sönder.
Växthuset som är på en 6-7 kvm fanns på tomten då vi flyttade hit för 9 år sedan. Det var då i ganska dåligt skick och det har inte vart speciellt roligt att odla där inne.
Förra sommaren fixade vi till det.
Eftersom det kom upp både det ena och det andra från golvet tidigare, så ville jag ha ett tätt golv den här gången. Jag valde vanligt trallgolv. Billigt och enkelt att spika in, och förankra växthuset i osv. Har sedan ett varv med trädgårdsplattor runtom på utsidan.
Ganska många glasrutor var sönder, så några nya rutor beställde jag också. Valde att ha kanalplasts i taket och dom glasrutor som var hela fick sitta i väggarna/sidorna. Kan verkligen rekommendera att handla hos Wilab Garden. Bra service och snabba leveranser.
Igår beställde jag ett skuggnät och en ny automatisk fönsteröppnare från dom också. Det kom idag!! Så supernöjd med dom.

Sambon monterade in fönsteröppnaren nu på kvällen och hjälpte mig med skuggnätet. Så nu ska förhoppningsvis, inte tomaterna brännas sönder. Får hoppas att våra chiliplantor får lite sprutt snart, dom är oroväckande små. Första gången vi odlar chili och så här i efterhand så borde vi klämt ner fröna mycket tidigare än vad vi gjorde.






Hängde in en solcellsslinga från Clas Ohlson i taket. Det ser ut som gamla glödlampor, men är i hårdplast. Tänds automatiskt vid skymning. Snygga!



Ha en fortsatt trevlig dag!

Hälsningar
Sussi

Kommentarer

Populära inlägg