Ute på sitesing

Idag har vart en bra dag.
Lång sovmorgon, frukost och sedan åkte jag till Tällberg och besökte den mysiga butiken Millamollis, Att strosa runt där inne var en fröjd, så fin butik. Dom har växter, kläder och en hel del inredning. Helt klart värt ett besök om ni är i närheten av Tällberg i Dalarna.
Jag fick massor av inspiration till olika saker. Jag var till exempel hem till min far och letade efter rostiga järnrör för att ha i mina större blomkrukor. Har även satt honom i uppdrag till att fixa en kvadratisk rostig plåtkruka till mig. När det blir gjort, och om det blir gjort, är en annan femma. Jag hittade iaf tre bitar med armeringsmatta hemma hos föräldrarna. Dom är nu utsatta i mitt grönsaksland och luktärtsfrön är planterade.
Förövrigt så är alla frön nere i gjorden nu som ska vara i grönsakslandet. När jag väl höll på insåg jag att det var på tok för litet. Men jag får nöja mig med detta iår. Nu är det bara att vattna och vänta på att det gror och växer. Ska fixa en stålkant eller någon typ av rabattkant till cirkeln i landet. Den ska sedan fyllas med grus. Helst vill jag ha en rostig stålkant,,,får leta liter mera efter en sådan. Clas Ohlson har trädgårdskanter i galvaniserad plåt, jag får kanske nöja mig med det,

Förutom att jag var till Tällberg och hem och letade rostiga saker hos mina föräldrar så fortsatte jag (och mor) min sitesing till Borlänge. Besökte både IKEA, Rusta och Jysk. Hittade lite av varje, men inget till trädgården.

Väl hemma så klämde jag ner dom bitar med armeringsmatta som jag hittat hos föräldrarna, njöt av doften av syren. Två stamsyrener blommar nu och sprider en underbar doft. Kollade på mina vita rosbuskar som nu strå i full blom. Sedan var det dags att vattna i trädgården och så klämde jag ner lite humle frön i småkrukor och pionvallmo frön i rabatterna. Gro, Grooo, GROOO!!! :)








Kommentarer

Populära inlägg