Skuggrabatt

Ikväll blev jag klar med rabatten på framsidan. Det har vart allt för varmt för att jobba ute idag, men nu på kvällen blev det behaglig temperatur ute. Sambon hjälpte till med det tyngsta som köra bort grästuvor och bära jordsäckar osv.
Jag planterade ner dom växter som jag köpte på Åsby i helgen. Helt underbart ställe. Älskar att vara där.

Det ser inte mycket ut  i min rabatt just nu, men min förhoppning är att dom växter som är där ska växa till sig och förhoppningsvis sprida sig. Vräkte på vatten. så jag hoppas verkligen att dom överlever nu när det är så varmt ute. Jag ska se om jag kan ta några aklejor från andra rabatter och klämma ner, dom har en förmåga att sprida sig. Har även en astilbe på baksidan som aldrig riktigt trivts där. Ska flytta hit den imorgon.
En ny gång med stenplattor står också på önskelistan. Men det blir inte nu...






Kommentarer

Populära inlägg