Gräver och planerar

Jag är för tillfället hemma och är sjukskriven på heltid. Min högra axel har krånglat ett tag. (i ett år för att vara exakt). Den är under utredning....Känns som om något är i kläm i axeln och jag har svårt att röra mig normalt, lyfta saker osv.
Hur som haver,  så är jag ganska begränsad till vad jag kan göra och inte kan göra, vilket är sjukt frustrerande. Det är inte riktigt min grej att inte klara av saker på egen hand.  Jag vill både jobba och kunna träna som normalt.
Den senaste tiden så har jag fått nippran på att skissa olika rabatter, trädgårdsland osv. Måste ju göra nått lixom. Förra veckan fick jag en rabatt på framsidan klar. Sambon grävde och hjälpe mig med det tyngsta.
Nu har jag fler rabatter på gång inne i min skalle.

Mot lillstugan så har jag planer på att gräva en halvmåne formad rabatt och klämma ner flera olika sorters av dahlior, pioner och lite andra perenna växter. Senare i höst ska det även ner en mängd lökar. Ser allt för tomt och kalt ut där nu med en stackars pion helt själv.


Min andra ide är, i samma område, att göra något roligt vid rabarbern och blåbärsbuskarna som står på gården. Jag har både skissat och ritat upp på gräset vart man ska gräva osv. Det ska bli som ett litet rum med en grusade cirkel i mitten och diverse grödor runt om. Några spaljéer av armeringsnät, pelare med humle mm. Nu är det bara att få sambon att börja gräva. Han kommer bli så glad.




Kommentarer

Populära inlägg