Gjuta i betong

Här om dagen så googlade jag på sidor där dom gjöt olika saker i betong. Fick idé till att göra en pall. Så dagen efter åkte jag och köpte en säck betong. Den har legat här hemma ett tag nu men i förrgår så hjälpte sambon mig med att röra ihop betongen. Fyllde upp med  betong ca. 5-7 cm i två gamla hinkar och stoppade ner tre rundstavar i varje som ben. Sedan har dom fått stått på tork. ikväll skulle vi kolla hur dom såg ut. Båda satt som berg. Till Pall nr:1 tog en träklubba och bankade på hinken, men det gjorde bara att betongen gick sönder och tillslut så var hela pallen trasig.
Pall nr 2 klippte vi upp hela hinken för att få loss "klumpen" och den höll sig hel. Den har dock en hel del luftbubblor i sig och är inte helt perfekt. Men ändå ett kul experiment. Någon som vet hur man smidigt får betong att lossna från saker? På vissa ställen står det att man sak olja in formen. Med vad för olja undrar jag? Matolja? Bilolja? 




 Mina sommardahlior kom även ner i sina krukor idag. Så nu står dom på trappen vid entrén.





Kommentarer

Populära inlägg