Uppstart

Hej och välkommen eller hur ska jag börja detta inlägg.
Det har inte varit någon aktivitet här på bloggen på över två år!! Känner mig lite ringrostig och dom följare som jag hade en gång i tiden är sedan länge borta, förmodar jag.

Hur som haver....jag tänkte använda mig av denna blogg till att enbart skriva om trädgård från och med nu. Det gjorde jag även till viss mån även tidigare,  men det var även en hel del annat.

Jag har alltid haft ett trädgårdsintresse, men tiden har varierat för att utföra det, eller jag har prioriterat annat dom senare åren. Just nu känner jag ett brinnande intresse för just odla och påta i rabatter.
Är för tillfället sjukskriven och har lite tid över...dock med en viss försiktighet då jag har en skada i axeln. Det är under utredning vad det är för fel där inne.

Min trädgård är en lättskött, ganska liten och prydlig trädgård. Tomten är inringad av ett rött staket och största delen av tomten är en helt plan yta, ganska rektangulär till formen och efter ena kortsidan är den en litet slänt mot grannen. Det finns några träd och buskar, perenn rabatter. växthus och en friggebod mm

Jag är just nu i startgroparna att anlägga en helt ny rabatt på framsidan av huset. Den är till största delen av dagen i skugga, men det finns ju även gott om växter som trivs så.

På återseende :)





Kommentarer

Populära inlägg