Magisk dag

Vilken högsommardag det vart idag. Helt fantastiskt. Tyvärr så var inte mina chilliplantor inne i växthuset lika glada. +55 grader visade termometern idag då jag öppnade dörren. Den låg i och för sig mitt i solen, men gösses så varmt.
Nu har jag beställt en ny automatiskt fönsteröppnare, min gamla är sönder, och ett skuggnät, så inte alla plantor bränns sönder.

Jag fortsatte annars mitt projekt. Rabatt på framsidan vid entrén. Har sedan tidigare skissat upp en liten ritning på hur jag vill ha det och jag har dom flesta plantor som jag behöver för att fylla upp rabatten. Så det var bara att börja gräva.
Grävde, drack vatten, pustade och svor över min klena axel och grävde lite till i värmen. Sista snutten av rabatten fick jag hjälp av sambon att gräva upp.
Nu är det bara att få iväg alla grästuvor. Dom ligger just nu i en stor hög. Men jag blev klar och det är jag glad över. Imorgon ska jag förbättra jorden och förhoppningsvis hinna klämma ner mina växter.

Imorgon ska jag till lasarettet och göra en MR av min axel. Hoppas verkligen de kommer fram till vad det är för fel så det blir ett slut på denna smärta någon gång...

Ha det gott!








Kommentarer

Populära inlägg