Sjukskriven 50%

Min skada på svanskota går sakta sakta framåt. Enligt min läkare kan man se på röntgen bilderna att läkningsprocessen har börjat. Hur lång tid det kommer att ta tills frakturen är helt läkt är det ingen som vet. Jag fortsätter dock att äta diklofenak.
Jag har sakta trappat upp min tid på jobbet och har denna vecka börjat jobba 50%. Om man är van att vara frisk och hålla igång med träning och andra aktiviteter, så är det väldigt jobbigt att man inte kan jobba mer än 50% pga smärtan blir allt för stor. 
Det är även väldigt jobbigt att inte vara så pass aktiv som man normalt är. Men om jag överanstränger mig så får jag 100 ggr så mycket värre värk. Tåla mod !!! Frakturer läker med snigelfart tydligen.

Idag har jag iaf vågat mig på att gå till en massör. Eftersom vi varje vecka har tillgång till massör på jobbet så passade jag på att boka in en tid hos Kerstin. Jag fick vara noga med att säga till hur hårt hon kunde massera osv. Men det gick över min förväntan. 
Min bindväv är dock väldigt tät. Bindväven håller samman de olika delarna i våra muskler. Den bildar också senorna. Bindväven förser musklerna med blodkärl som tillför syre och näring och transporterar bort slaggprodukter. Den förser också musklerna med nerver som leder impulser med information.

Bindväven har också till uppgift att laga. Det är det den gör när sår läker. Ärret du får består av bindväv. Bindväven kan bli förtätad då den "lagar för mycket".  Bindväven lagar, och lagar och till slut blir det för mycket. Så har det blivit i mitt fall. För min bindväv är hård som en kaka vid rumpområdet men även högre upp på ryggen. Känns iaf skönt att det gick bra att bli masserad och förhoppningsvis så kommer blodcirkulationen igång bättre och jag blir smidigare. Ska boka in en tid nästa vecka också.

Nästa vecka är det påsk. Ska ni göra något speciellt?
Jag köpte hem lite påskblommor igår för att pigga upp mig här hemma lite





Kommentarer

Populära inlägg