Träning

Igår var jag ute på en kvällsjogg med hunden. Det var hur motig som helst att byta om för träning efter jobbet, men tillslut så fick jag på mig underställ, kläder, isdubbar, pannlampa, reflexväst, mössa, vantar och allt man behöver ha på sig när det är snö/is och -6 grader ute.
Sprang samma vända som jag brukar och igår så gick det både fortare och lättare., fast jag hade lite för mycket kläder på mig. Riktigt kul!! Träningen ger resultat.....Körde lite styrka när jag kom in också. Man måste ha starka axlar, armar och rygg om man ska åka skidor.
Jag har hört rykten om att det finns skidspår klara nu.....Mina skidor är dock inte vallade så jag får lungna mig lite. Men till helgen så blir nog försa repan av :)

Sitter på jobbet och sneglar lite på min träningsväska...Jag ska "snart" upp till sporthallen och köra ett spinningpass på lunchen idag med en arbetskompis. Det ska kul och det kommer vara vidrigt jobbigt. :)

Bild lånad från nätet
 Imorgon blir det vila ....tror jag. Det är kul att träna nu men det gäller att ta det lite lugnt och inte bryta ner kroppen allt för mycket, vila och återhämtning är minst lika viktigt.

Ikväll ska jag på "Inspiration & pyssel"-kväll. Det är pyssel infrö advent på Korstäppan med tapas tallrik o lite vin. Det blir mysigt! Kanske kommer det biler på våra kreationer :)

Nu blir det till att jobba, jobba, jobba så jag kan flexa långlunch idag.

Ha de bra!

Kram Sussi

Kommentarer

Populära inlägg