Nu drar det igång

Förkylningen håller i sig....Blääää!!! Är så trött på att va sjuk. Nu ska jag äta frukt, grönt och alla vitaminer som finns som stärker immunförvaret. Det är inte riktigt på topp just nu.....Men..det kan bara bli bättre!

Igår kom sonen hit *mys* Så i morse fick vi smyga in och väcka honom (fast han var redan vaken), sjunga och gratta honom på sin 14-års dag. Han fick sin efterlängtade Manchester City tröja som jag beställt från England. Beställde även en mugg med MC-logga som han skulle få, men den kom fram i tusen bitar eftersom dom vart så klantiga och skickat allt i en plastpåse. Smart!! Kan slå vad om att den muggen var sönder redan då den lämnade England. 
Ikväll blir det mera kalas och det ska bjudas på favoritmaten :)

Just nu i skrivande stund så händer det massor utanför min dörr! Det plingade på dörren kl. 07:20 i morse och utanför stod två hantverkare som var redo att börja jobba. Perfekt!!!
När dom rev gamla trappan så trodde jag hela huset skulle åka med....men nu är den borta och dom har börjat såga och bygga :)
Så nu är denna entré endast ett minne blott: 
och istället så blir det något åt det här hållet. 

Det kommer bli en STOR förändring på huset till det yttre. Just nu ser det ut som en barack med trappa.  En brokvist kommer göra huset mer hemtrevlig och inbjudande. Lite mer välkomnande på något vis. 
Dörren på bilden är den dörr som vi köpt från Leksands Dörren, fast vår är vit. Det kommer också att göra enormt mycket mer en ny dörr. Jag längtar såååå tills det är klart. :)

Nu ska jag ta en ipren och lägga mig läsa en bok....så jag orkar med kalaset i kväll

Ha en underbar fredag!

Kram Sussi

Kommentarer

Allis sa…
Hej!
Tack för din hälsning!
Va fint det kommer att bli med både fastukvist och ny dörr! Dörren är jätte fin.
Hoppas att din förkylning ger sig och du får vara frisk. Ha en skön helg och ett roligt kalas för sonen.

Kram Eva-Lis & Zaga
Jenny sa…
Hej Sussi!
Tack för besöket hos mig:)

Vad fint det kommer bli på er farstukvist, ser fram emot att få se bilder sen!

Gillar er fina ytterdörr, nått likande skulle jag vilja, vi behöver byta ut vår gamla dragiga dörr:)

Ha en trevlig helg o hoppas du kryar på dig!

Kraam Jenny

Populära inlägg