Idag vaknade jag med halsont och lite smått feber. Med tanke på att jag faktiskt pratar en hel del i telefon så skulle det inte vart så snällt mot min hals, så jag valde att stanna hemma och det var nog tur det för jag hade inte orkat vart på jobbet en hel dag. Utan jag sov länge innan jag gick upp och gjorde en stor kanna med te. När jag satt där i godan ro och drack mitt te i morgonrocken och håret åt alla håll så plingar det på dörren. På bron stor den tekniker från Realcom som ville mäta hastigheten i vårt telejack/modem. -Ja, jag fick ju lov att släppa in honom och förklara att jag var hemma o sjuk idag. Rätt pinsamt faktiskt.
Men nu vet vi iaf vart felet är och det är i modemet. Bredbandsbolaget skickade ju oss ett "nytt" modem för typ två veckor sedan och nu visar det sig att detta nya modem är åskskadat!!!! Hur i helsike tänker man då man skickar ut ett trasigt modem till en kund????
Så nu har jag ringt till kundtjänst igen och krävt att dom ska skicka ett nytt modem till mig och påpekade att jag ville ha ett NYTT modem. Ärthjärnor!!!!
Känns riktigt tråkigt att dom inte tar större ansvar för sina problem än såhär. Vi har vart utan telefoni sedan den 17 augusti nu och internet har fungerat periodvis. Oftast så har vi inte haft någon uppkoppling alls och ibland har fast vi kommit upp till mer än 0,72- 0,83 Mbit och vi betalar för 8 Mbit.
Vet inte hur många gånger som vi har ringt bredbandsbolagets kundtjänst nu men det är säkert en 15-20 gånger. Det kommer att synas på nästa mobilräkning iaf för det är inte gratis att ringa dit precis.

Kommentarer

Populära inlägg