Midsommarfirandet har börjat

Det riktigt kokar med folk och midsommarfirare i Leksand just nu. Kommunens invånarantal 3 dubblas (om inte mera) när alla sommarstugegäster och semesterfirare kommer upp hit till Dalarna. Åkte in till Leksand en snabbit idag på fm. Det var KAOS, bilar, kö, folk överallt, det var till och med kö för att komma in i matbutikerna. Jag var rätt glad över att jag redan handlat min midsommarmat då.

Idag är majstångsresning i Tibble och imorgon är det i gropen inne i Leksand. Där kommer vi vara. Ingen midsommar utan att se majstången i gropen.

GLAD MIDSOMMAR!!!!
Kram Sussi

Kommentarer

ja idag var det totalkaos redan vid 9 när jag var inne. Var även till insjön på vägen hem. Mellansonen behövde ett nytt regnställ. Även om det var fullt på parkeringarna så var det ok i butikerna. Dock var jag inte in på CO. Var nog lugnast så.
Önskar dig en riktigt skön midsommar!
kram Ullis

Populära inlägg