En helg i trädgården

Denna helg har vi verkligen vart duktiga och fixat i trädgården. P fick en ide att alla maskrosor skulle väck från gräsmattan. Så på lördagen kröp han runt på alla fyra och grävde upp maskrosor och fyllde hink efter hink. Ett evighetsprogekt! För idag när vi tittade ut så var det väldigt många som bara poppat upp under natten. Vi får nog ta dom lite eftersom....

Mitt mission denna helg var att rensa syrenhäcken. Vi klippte ju ner hela häcken i höstas och nu så står det bara små skronkar kvar, men den växer not till sig. Hur som helst så var själva rabatten väldigt full med ogräs.  Känner mig väldigt nöjd med min lördags sysselsättning. Nu ska det bara inhandlas några säckar täckbark så inte ogräset får fäste igen.
Före bild.



Efter bild

Mitt andra projekt denna helg har varit att göra klart rabatten framför hundgården. Stenplattor, grävt ur jord, planterat och på med mera jord. Det var gräsmatta här tidigare.... Tyvärr så fattas det FYRA stenplattor. Så det är inte helt klart, men bra nära.  Planterade en kameleontbuske som förhoppningsvis ska växa sig stor och ge lite skugga i hundgården, pioner, löjtnantshjärta, malva och en storblommig klematis. Tornet byggde min duktiga sambo förra sommaren. 







Ska bli rätt skönt att slappa i soffan nu, Det känns att man grävt och rensat ogräs hela helgen.

Ha det bra och GRATTIS till min världens bästa MOR på morsdag!!

Kram Sussi

Kommentarer

Populära inlägg