Blommor och vår

Idag var sonen så pass frisk så han kunde åka till skolan. Skönt! Skälv så fick jag vara hemma från jobbet. Halsen är inte alls bra.  Men det ska väll bli bättre hoppas jag. Det är jobbigt att va hemma och se allt som borde göras, släda, damma, putsa fönster osv. Men man har ingen ork.... Varför kommer men på allt sådant när man är sjuk?
Här hemma är det lite extra rörig just nu eftersom vi tröttnade på vårt åbäk till fläkt som inte gjorde någon nytta alls. Den har packat ihop för ett tag sedan men det är ju inte någon vanlig fläkt som man bara byter och sätter dit. Den sköter hela ventilationen i huset och återvinner värme osv... När vi väl började försöka ta bort den så såg det ut som något taget från LOST. Den var stor och helt omöjlig att få bort. Dom måste helt klart ha monterat in fläkten med alla ventliltionsrör först i huset, sedan satt dit köksskåpen. Det var rätt meckigt att få bort den utan att göra åverkan på köksskåpen. Men jag tror vi lyckades. Köpte men en enkel vanlig fläkt som vi hade på jobbet. Den är inte snygg men den kommer fungera bättre än den vi just rivit ut. Vår förhoppning är ju att vi ska kunna renovera hela köket någon gång.
Fast det är lockande att måla om köksluckorna, byta kakel osv...Så det ser lite roligare ut tills vi ska byta ut allt. Men jag ska lugna mig :) -Försöka iaf!!

Kollade in på Interfloras sida lite....Vilka fina buketter dom har!! Så min kära sambo. Om du läser bloggen innan du slutar jobbet ikväll så får du väldigt gärna komma hem med någon av nedanstående bukette :) *haha*



Alla bilderna lånade från Interfloras hemsida

Imorgon är det hockyturnering med jobbet i Ejendals arena. Det är fyra lag anmälda och det kommer bli superkul att se dom spela. Jag och A ska vara P lilla hejarklack på läktarn. Efter turneringen så är det mat och fest. Jag har tackat nej eftersom jag mår som jag mår. Men jag blir förmodligen chafför till sambon.

Nu har sonen kommit hem från skolan så vi ska fika på lite blåbärsmuffins nu. GOTT!!

Ha en underbar fredagskväll!

Kram Sussi

Kommentarer

Populära inlägg