Livet som arbetslös

Nu har jag vart arbetslös i 3 veckor. Känns fortfarande konstigt att inte ha ett jobb att gå till, men jag har vant mig lite iaf och det är inget jag blir stressad över längre. Tiden går så fort! Snart har jag vart arbetslös i en månad.
Första veckan gick med raketfart. Jag hade i början av den veckan mitt första möte med arbetsförmedlingen och i slutet så var jag på en anställningsintervjuv. Rätt okej vecka!
Vecka två: sängliggande med feber, hosa och kraftig förkylning! Blev uppring av proffice om ett eventuellt uppdrag för mig. Då dom ringde så var jag superhes så jag hade svårt att prata. Men jag klarade iaf av den lilla inervjuven som hon hade, vi ska ha ett möte framöver och diskutera om jag ska börja som konsult hos dom.
Nu är vi inne på vecka tre!! Jag är fortfarande inte helt frisk, viket stör mig en aning. Jag vill komma ingång med min träning. Men....jag har vart på en till anställninge intervjuv!!! Det är helt sjukt!! ( fast kul ). Till denna var jag supernervös, alla svaren lät jätte konstiga och ibland kändes det som om det tog år och dar innan jag fick fram ett svar. Efter mötet så gick jag bara och grubblade över "varför sa jag inte så" och "så skulle jag sagt istället". Jag gick och grubblade på det hela kvällen och så kunde jag knapt sova på natten för jag låg och analyserad allt jag sagt och som jag inte sa. Jag vill så gärna ha detta jobb!!!! Vill, vill, VILL!!!!!! Men just nu är det inget jag kan påverka mer. Kan bara hoppas att jag gjorde ett så bra intryck på dom så dom väljer mig. I slutet av nästa vecka ska jag få svar.

Har inte fotat på ett tag nu. Men visar min fina blomma mer kruka som sambon kom hem med som "krya på dig" blomma förra veckan. Tack älsklingen!






Linslusen Rocky vill ju också vara med så klart!! Han förföljer mig vart jag än går i huset om dagarna

Nu ska jag nog gå ut och rensa i pannrummet. Det kommer hem ett stort lass med pellets ikväll och som det ser ut där nu så får vi aldrig plats med fyra pallar. "My mission for today"=städa i pannrummet :)...undra om jag ska måla väggarna vita där inne också??

Kram Sussi

Kommentarer

Populära inlägg