Höstkrans

Det är fina höstdagar ute nu. Lite kallt med soligt och klarblå himmel. Idag när jag var ute på min hundpromenad i skogen så hade jag både mössa, vantar och vinterjacka. Ändå så frös jag om öronen. Hur ska det då bli i vinter?  Jag höll mig efter eljuspåret och jag såg ingen jägare som tur var. Annars så är det ju älgjaktstider här jag bor.

I söndags så regnade det lite smått men vi var ute och jobbade i trädgården ändå. Som vanligt så såg vi inte en enda av våra grannar ute. *haha* Dom måste tro vi är tokigt...
Vi kom iaf på den geniuala iden att såga ner vår syrenhäck. Den är typ fem meter hög och säket lika bred och spretig, det blir bara blomm längst uppe så jag tänkte att den behöver nog föryngras lite och kapas några meter. Det slutade med att den jämnades med marken så nu är det helt tomt!! Hoppas verkligen att den växer upp fort.
när vi ändå var i farten så skulle vi kapa bort några kvistar på plommonträdet också. HALVA träder försvann, så nu är det bara ett litet fjutträd kvar. Vi kan verkligen röja! *haha*
På bilden nedan ser man hur det ser ut där vår häck en gång var...Vi sparde några nya skott så det kommer upp något till våren iaf. En av fördelarna med att klippa ner den var ju att nu ser man staketet.


Här ser man rishögen som ska köras till tippen bara vi får låna vagnen igen....Det blir nog några vändor är jag rädd för..



Visar min krans som jag gjorde här om dagen. Själva stommen är av lingonris och sedan gjorde jag små buketter av ljung och mossa som jag stack in i kransen där jag tyckte det passade. Blev ganska nöjd.




Ha en underbar tisdag!!

Kram Sussi

Kommentarer

Allis sa…
Hej!

Vilken vacker krans!!
Jag har inte gjort någon höstkrans men planerar att binda kransar med min personal i år igen.
Visst är det skönt när man får fixa till det i trädgården??!!
Jag har faktiskt några blommor som jag ska ta bort för nu har ju frosten tagit dem ordentligt.
Ha det så bra det ser ut att bli en fin onsdag!
Kram

Populära inlägg