Höst

I morsse var det -6 grader ute och fick skrapa rutan på bilen. Kallt som bara den var det eftersom jag naturligtvis ine hade några vantar på mig och inte hittade jag isskrapan heller, så det fick bli mitt Lindexkort som fick hjälpa mig får bort isen.
Mina pelagonior som var jätte stora och fina ute i uterummet ser just nu väldigt trötta och skruttiga ut *suck*
Men men...dom ska väll bytas ut till något höstligare tids nog ändå.

Idag börjar höst marknaden i Rättvik. Med 1 400 bokade stånd och 100 000-120 000 besökare per tillfälle är Rättviks marknad en av landets största och mest välbesökta som köper med sig strumpor och munk för glatta livet. Jag har inte vart där på något år nu och jag tror inte jag kommer åka dit i år heller....Känns som om det är samma saker om och om igen.
Markanden började år 1891 då kunde man köpa hästar, kor, grisar, getter, frukt och grönsaker, karameller, kaffe, korgmakerier, ballonger, krims-kramsartiklar, lyckobrev samt små böcker i förseglad form…
Tänk så mycke saker som måste ha sålts på knektplatsen i Rättvik under alla dessa år.




Kom på att jag inte visat vårt staket något här på bloggen. Det är många staketpinnar kvar att spika upp men vi har iaf kommit en liten bit påväg :)




Några pinnar fattas fortfarande......Detta är ju bara baksidan av tomten...vi ska ju ha runt hela. Får vara glad att det är staket mot den ena grannen redan. Men det blir ändå 120 meter staket som vi upp med....

Nu ska jag kolla om sonen kan slita sig från sitt spel FIFA10 som han köpte igår....jag är sugen på kaffe :)

Ha en underbar fredag!

Kram
Sussi



Kommentarer

Ja visst är hösten här ordentligt nu. Har fått bort alla sommarblommor utifrån och klippt ner det som ska bort innan regnet kom idag. Skönt. Blir ingen marknad för oss heller denna gång. Orkar inte åka dit känns det som.

Ha det bra!
Kram Ullis

Populära inlägg