Förkylning....

Jag är verkligen dunderförkyld idag. Natten har vart hemsk! Efter ett tag fick jag gå upp eftersom jag förmodligen annars skulle ha hållt sambon vaken också....som tröst så finns det väldigt  många och fina bloggar att besöka mitt i natten när man sitter uppe och snorar och hostar.
Det började redan igår morsse med halsont. Men eftersom det var innebandydag med alla medlemmar, föräldrar, föräldramöten osv så var det bara att kliva upp, ta några Ipren och Fishermans´s Friend och åka iväg till hallen. Det var kul att så pass många från både herr och damlag + alla mindre lagen var med. Så i vår lilla plutthall var det knökfullt.
Vi har en tid nu försökt få kommunen till att bygga en större hall i Insjön. Vår hall är inte publikvänlig, den är heller inte fullstor för innebandy. Hallen är väldigt trång och man behöver en ny eller bygga ut. Det har också med säkerheten att göra, att sitta på golvet efter sargkanten är inte det bästa. Det kommer bollar i hög fart, spelare som flyger över sargen, klubbor som viner mm. Det är en ren livsfara som åskådare att sitta där inne under match, helst då de äldre lagen spelar.....men men.....det tar tydligen tid för en kommun att vaknar.

Hur som helst så tog vi ett kort på alla medelmmarna och lagvis. Inte alls kul att vara med på foto när man känner sig febrig och hängig. Efter det blev det matcher  med mixade lag som jag tror alla tyckte var kul. Jag fick lov att testa speedshooting också....det gick lite sådär...94,88. Med det resultatet så blev jag tredje bästa dam som testade speedshooting under dagen. Fast....det var ju inte så många tjejer från damlaget som var med på speedshootingen ...men det är ju en annan historia.

Förra veckan fick jag min jätte fina vinst från två systrar. En stor bricka! Den var mycke större än jag trodde den skulle vara och jag har just nu lite svårt med fantasin...men just nu ser det ut såhär på den.


Jag ställde krukan med blomman jag fick från S på den och så var jag in på Små glädjen och köpte lite ljus och små söta rosor i metall...Just nu får det duga.

Ska ta en stor kopp the nu och försöka bli lite friskare..... Hur vet man om man har svininfluensan eller bara vanlig förkylning???

Sköt om er och håller er fiska!

Kram Sussi

Kommentarer

Hoppas att du blir piggare snart. Maken är också jätte förkyld och jag vill inte alls ha det. Kul helg du verkar ha haft fast du är så förkyld. Att bygga något annan än det som har med LIF att göra har väl inte denna kommun några planer för. Ni får nog vänta länge till, tyvärr. Så fint det blev med brickan. Njuter av mina ljus på min bricka också.

Ha det bra och krya på dig!
Kram Ullis

Populära inlägg