Snaaaart är vi klara

Vi har jobbart på som tokar denna vecka för att hinna klart vårat vardagsrum till helgen. Det har blivit några väldigt sena kvällar, såäven igår. Komm i sängs kl. 01:15....så idag är jag som en sombi på jobbet (igen).
Om ni tittar på bilderna nedan så kanske ni förstår att vi har lite smått panik över att kanske inte hinna klart till på lördag.Men igår hann vi med en hel del. Vi fick upp gips och taklist, väggarna slipade och golvsockeln är målad. Fönsterbrädorna och elementskydden är målade en gång till och alla luckorna till mina vitrinskåp är målade. De sista 6 brädorna i taket är också målade nu. Färgen tog slut när vi hade sex plankor kvar att måla. Så typiskt!
Idag är det tapetserings som står på agendan efter jobbet. Vi valde en randing tapet från Boråstapeters nya kolektion New Classic. Det ska bli kul att se den uppe på väggarna.Igår när vi satt upp taklisten så blev det lite av moment 22. Taklisten ska upp innan vi tapetserar och vår vägg med liggande panel skulle vart uppe innan man satt upp taklisten. Men väggen kan vi inte sätta upp eftersom vi måste kunna tapetsera ända in till hören av väggen...osv...Jobbigt huvudbry att hitta en lösning på när klockan är runt midnatt.
Hoppas det inte blir så sent i kväll, för jag känner att jag behöver snömn! Sedan är det bara det roliga kvar att inreda och fixa till :)...och städa bort allt slipdam som ligger som en hinna i hela huset.
Vi beställde en ny soffa förra veckan men den skulle vi inte få hem förrän runt vecka 39. Det var lite roligt för säljaren på MIO sa att jag sätter väll vecka 39 som leverans. Men vi ringer innan vi kommer. -Jaha, kan den komma tidigare, frågar jag.
Säljaren: -Ja, men nu är det semestertider så jag vet inte hur turerna går.
Jag:- Men det blir inte senare?
Säljaren: -Nej, förmodligen tidigare.
Så den kan komma allt från idag till fredag vecka 39. PERFEKT!!! Då har man fullt koll när den blir levererad. Vi valde att få den hemkörd så vi får hoppas dom har lite framförhållning och ringer dagen innan eller så.
Men tillvidare får vår gamla soffa duga. Jag har setat och drömt mig bort på Par Courrier s sida ett tag nu. Dom har så mycke fint och jag tar gärna emot en stor lottovinst så jag kan "klicka hem" allt jag vill ha. Visst är det fint med livbojar? Rätt knäpp inredningsdetalj men väldigt snygg!!
Eller denna fina tavla av Oscar Borgström. Den skulle passa perfekt hemma hos oss när vi fått det klart och fint igen :) Men priset är lite över min budget....
Tack för alla snälla komentarer om mina svärföräldrar och korgstolarna. Hoppas dom läser era komentarer. Jag är väldigt tacksam över att dom är så givmilda.
Nu ska jag drömma mig bort lite till bland alla e-butiker :)
Ha en underbar dag!
Kram
Sussi

Kommentarer

Oj, ni har en hel del att göra ser jag!! Men vad fint det kommer att bli! Är det ett gammalt hus ni renoverar? Såg också att ni har en jättefin springer spaniel! Vi har precis bestämt oss för att tinga en welsh springer spaniel-valp till nästa sommar. Det ska bli så kul! Nu ska jag fortsätta kika på din blogg, den verkar mysig! Ha det bra, kram Kicki
Så ni jobbar och sliter, men ni kommer garanterat att få lön för mödan. Ska bli så spännande att se hur det blir när det blir klart. Ja man önskar ofta att man hade så mycket pengar som man behövde. Jag börjar jobba i morgon på skolan jag var förut. Däremot så får en av mina kollegor börja i Insjön.

Kramar Ullis
svartataket sa…
hihi, fler som inte ligger på latsidan:)) Nå,hur blir det då?
Trevlig helg!

Populära inlägg