Kräftskiva

I morsse fick man sova tills man vaknade. Sovmorgon och ingen väckarklocka på ringning. Det första jag tänkte när jag slog upp ögonen var att idag behöver jag inte sätta på mig mina lortiga byggkläder, utan idag kan vi bara vara lediga. Nästa tanke var...."Va ska vi göra då?"...Haha. Så knäpp man är. Gårdagens kräftskiva blev väldigt lyckad. Vi köpte färska kräftor från vättern och dom var riktigt goda och stora!! Anton fick en kräfta som hade en klo stor som en hummers. Den var mega stor. Det var många som önskade att få mumsa i sig en klon :)Det gick åt 3 kg kräftor under kvällen och då hade vi ätit både västenbottenostpaj, räkpaj och spenat & fetaostpaj före det. Man blev rätt mätt :)Katten Lordi skulle naturligtvis vara med på ett hörn.
Av Jonna & jonas fick jag en vinflaska och en flaska med hemmagjord citrondricka som fortfarande var lite varm eftersom den var helt nygjord. Vilken gåva! Tack snälla och saften var jätte god och läskande. Måste testa själv att göra någon gång.
Vet ni vad? -Jo, vårt vardagsrum är klart!!!! Det känns som om det är ett helt annat hem just nu. Vitt och ljust har vi det nu och inget mera mörkt furutak och bruna fönsterfoder.Svårt att förstå att vi faktist har det så fint som vi har det. Vi är väldigt nöjda. Synd nog så hade Clas Ohlsons slut på vita Eljo renova strömbrytare. Så det är kvar att sätta upp, taklisten ska nog målas en gång till och väggen med den liggande panelen är bara grundad. Men annars så är rummet klart.
Väggen med en liggande panelen har vi gjort ett hål i så man kan dra alla sladdar till tvn bakom panelen och så småningom så ska ett väggfäste köpas så tv'n sitter på väggen.
Vitrinskåpen är från Ikea och normalt så är dom i furu men som jag nu har målat vitt. Köpte nya knoppar på Furutorp igår och dom passade perfekt. Så enkelt att göra om ett skåp själv med bara lite färg och nya knoppar.
Några garinder har jag inte hunit få upp men just nu så trivsa jag bra utan. Allt ljuset som kommer in i rummet är underbart. Detta bord var blått tidigare och nu är det vitt och jag hittade en perfekt plats för det. Så mamma du får någon kanske inte tillbaka det....:)

Nu ska vi unna oss några dagars ledigt från hemma projekt men till helgen bör vi ta tag i staketbyggandet igen. Alltid är det något! :)


Kram Sussi

Kommentarer

Så snyggt det blev. Förstår att ni är jätte nöjda. Tänk att ni har fixat allt det där på så kort tid också. Härligt att ni fick en sådan bra kväll i går också.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis
Vad sugen jag blev på kräftor nu!!!!!!

Den där insane..... den skulel jag ALDRIG testa... fy vad hemsk den såg ut! men fritt fall, det var sååååå härligt. Bilder i bloggen om du vill se!

Kram Linda

Populära inlägg