Projekt v-rum

Nu har vi börjat med att renovera vardagsrummet. Mega projekt!!! Det började med att det bara regnade och regnade så vi inte kunde gjuta för staketet ute, så eftersom vi inte skulle bara gå och dra så plockade vi ut allt från vardagsrummet och åkte för att köpa färg på Clas. Dom hade ingen takfärg så vi fick åka hem. När vi kom hem så sken solen så det vara bara att börja gjuta som planerat iaf.
Var till färgaffären igår och köpte både takfärg och lackfärg till fönster och snickerier. Snart är alla bruna fönsterfoder endast ett minne. Började måla fönstren igår, så nu är dom grundare. Ska måla på dom en vända idag med lackfärgen. Fast dom bara är grundade så är det en otrolig skillnad. Bilden är tagen med mobilen så den blir lite mörk.... Natruligtvis så skulle hunden vara med på bilden också. Han har säkert ett och annan färgstänk på sig vid det här laget, så nyfiken som han är...Nu på morgonen så har jag grundat ett bord som hag hämtade hos mor igår och så grundade jag en av mina vitrinskåp. Nu ska allt bli VITT!!! ...istället för bebisblå.
En annan lite detalj som vi upptäkte igår när vi skulle ta ner vår fula taklist är att den förra ägaren till huset inte orkade ta ner den då dom murade upp braskaminen, så dom murade helt enkelt in taklisten och golvsockeln. SMART!!! Vi fick dock bort taklisten med hjälp av tigersåg. Känns som om det många snabba mindre bra lösningar lite här och var som dyker upp i huset...Kollade lite snabbt på tapeter i går också....svårt att välja. Boråstapeter har en ny kollektion med tapet ute New Classic. Det var många snygga tepter i den, rutor, ränder och stjärnor, mycke maritimt tema :)...Kanske det blir någon från den. Bilder nedan lånade från Boråstapeter

Jag har faktist bestämt mig och köpte en ny mobil också. Den är röd och fungerar väldigt bra. Det blev en SonyEricsson C903 . Det är riktigt roligt att ta bilder...o enkelt att föra över dom till datan. Navigator är det på den också ifall jag inte hittar dit jag ska *L*

Nu ska jag åka hem till mamma och fika. Det ryktas om att hon bakat bullar idag :)....o det vill man ju inte missa.

Ha det bra så länge!

Kram
Sussi

Kommentarer

Tack :) kranen kommer ifrån Tapwell. Vi har med hittat en hel del "latbygge" i vårt hus. Jag förstår inte varför man inte kan göra det ordentligt från början. Tapeterna är ju helt underbara. Jag förstår att du har svårt att välja en. kram
Så du har också mer projekt på gång. Det var ju verkligen ett super stort projekt ni började med. Här är det några mindre för att fixa klart redan påbörjade. Det innebär att jag emellan Rättviksturerna målar jag också. Kommer att bli enorm skillnad när det blir ljusare. Köpte ett nästan exakt likadant bord på loppis förra året. Det är ju så fint. Kul när man hittar saker hos ens föräldrar.

Kramar Ullis

Populära inlägg