Min dag i korthet

Idag har jag målat, målat och målat....eller det tog ett tag.
Efter att ha spelat poker på nätet ett tag så tog jag tag i saken och gick ut och klippte gräset på förmiddagen. Klampade i mina gummistövlar och gick ut och klippte gräset, fast efter en timme med strålande sol & utan strumpor så kändes stövlarna både tunga och sträva invändigt. Skavsåren skavde rätt rejält kan jag säga. Fick byta till foppa tofflor istället, vilket var betydligt skönare för fötterna.

Efter det blev det dags för lunch.
Men efter det så målade jag alla fyra fönstren, två stycken vitrinskåp, bord och fönsterbrädor. Sedan kom sambon hem från jobbet :)

Vi åkte upp till Leksand och kollade på tapeter idag. Det gick förvånansvärt fort att välja. Det kommer bli en randig tapet från Boråstapeter och kollektionen new classic. Det var verkligen många tapeter i den provkartan som var fina. Vi visste ganska direkt vilken vi ville ha. Jag brukar normalt ha väldigt stor beslutsångest med det mesta, men nu gick det fort...förvånar mig.
Har räknat våderna på väggarna nu ikväll så jag kan åka upp och hänta rullarna imorgon. Längat så efter att få tapetsera. Det kommer bli såååå fint!!!!!
Imorgon ska jag stryka på fönsten en sista gång, sedna tror jag (hoppas) att dom duger. En grundning och TRE strykningar borde räcka tycker jag.

Thingthong

Sussi

Kommentarer

Populära inlägg