Loppis och plantering

Igår var jag och sambon till Rönnäs på byloppis. Det var en varm dag med strålande sol. Vi parkerade bilen och gick runt i byn. Det var många som åkte runt med bil, vilket var lite fusk tycker jag. Vi fick verkligen uppleva hur fint det var i Rönnäs och att det var många uppförsbackar i byn :) Det gick lättare när vi var nöjda och gick mot bilen.
Hur som haver så hittade jag hem till Ullis. Jag visse att hon bodde i byn någonstanns, men inte exakt vart. Men som tur var så kände jag igen delar av huset från hennes blogg, så vi hittade hem till henne. Det var riktigt kul att träffas och hon hade många fina saker på sin loppis.
Jag köpte en fin skylt av henne. Det står Ledig/upptaget på den. Just nu sitter den på toadörren men den ska nog få flytta till stugan i skeberg senare och sitta på utedassetPå ett annat ställe i byn så hittade jag två lakan med fin spets på. Endast 20kr/st!!! Jag ska sy gardiner av dessa.
Tidigare i veckan så var till Granngården för att köpa hundmat. Det visadesig att det var 50% på alla plantor och trädgårdssaker hos dom. Så jag köpt 2 st dvärg syrener på stam. Perfekt!! Jag hade nämligen sett bilden i huvudet ett tag om att jag skulle ha två stycken syrenträd framför hundgården och så dök dessa upp så där bara :) Sambon har blivit klar med mitt torn också. Det blev väldigt bra. Vi hittade en ritning i en gamal "Drömhem och trädgård- tidning". Det kommer nog bli fler torn i framtiden :). just nu så ser rabatten framför hundgården ut så här men det ska dit kantsten och en massa andra plantor och mera jord så klart. I tornet ska jag nog plantera ett ros. Jag har en del perenner i mina andra rabatter som jag ska dela på och sätta här, men några nya får jag nog köpa också. i slutändan kommer det nog bli rätt bra. Huvudsaken att det blir lite skugga för Rocky när han är i hundgården.

Idag är det inte lika fint väders om det vart i några dagar. Vilket passar oss rätt bra eftersom vi ska gjuta ner 40 st stolpskor till vårt staket som vi ska bygga runt tomten. Vi har grävt 1/3 av hålen redan. Bara resten kvar!!
Hoppas ni får en skön söndag!
Kram
Sussi

Kommentarer

Så kul att du blev nöjd med skylten. Vilken tur du hade som hittade syrenerna på rea. Har inte varit till Granngården på evigheter. Tronen blir jättefin med en ros i. Ska få både rosor och pioner från mina föräldrar i höst som de vill bli av med. Det tar man ju tacksamt emot.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Populära inlägg