Hemma igen

Sist jag skrev ett inlägg här på bloggen så hade vi det så varmt att man höll på att storkna. Idag är det verkligen tvärt om. Det regnar, regnar, blåser och regnar. Det har regnat så mycke så bron i Leksand håller på att rasa ner. Den är helt avstängd för tillfället.

Vi har vart i stugan i Gräs, värmland, i nästan en vecka och där var vädret lite halvdant. Men någon dag var det så fint så vi kunde bada. Annars så har vi haft fullt upp med olika saker.

Lördagen gick vi upp kl05:30 för att åka till Rottneros och vara med på utställningen. När jag och Rocky skulle in i ringen så VRÄKTE det ner regn...inte alls speciellt kul. Det gick lite sådär för oss,,, Rocky skulle prompt damsuga av hela ringen med nosen...Vilket inte är till någon fördel då man ska springa i ringen och visa sin bästa sida. Till slut så fick jag upp nosen på honom men då vägrade han stå fint när dommaren skulle klämma och känna på honom. ja, ja.... Vi fick iaf en 1:a och blev placerade som 5:a
Efter att vi var klara med utsällningen så blev det jätte fint väder. Så vi passade på att gå runt i parken och titta på allt fint.
Vi åkte även till Karlstad en dag på shopping, badade i sången, kastade pil och boll, blev uppätn av knott, fikade hos svärmor och svärfar, hälsade på farmor och sist men inte mins besökte vi Lidgården. Mer om det senare.
Nu ska jag baka cupcakes :)
Kram
Sussi

Kommentarer

Härliga bilder från Rottneros. har inte varit där sedan jag var 10 och det är ju hundra år sedan *s*. Är ju inte lätt att göra som man ska om det är en massa annat som är mer spännande. Hoppas verkligen att vädret blir bättre snart.

Kram Ullis

Populära inlägg