Sommartid nu kommer...

Tänk att det bara är en vecka kvar tills det är midsommar? Känns som jag nyss tog ner julstjärnorna och tomtarna. Vart tar tiden vägen?

I helgen så börjar midsommarfirandet här i Leksand. Först ut att resa majstången är byn Styrsjöbo. Vet inte om vi kommer hinna åka dit i år. Vi ska nämligen ha Loppis här på området. Förra året så var det bara vår gata som hade en gemensam loppis. Nu i år så har tydligen fler hört av sig och velat va med. Så vi blir nog rätt många familjer. Avslutas med gemensam grillning på kvällen :)
Jag har fortfarande inte tagit fram allt som ska vara med på loppisen. Vet inte riktigt när jag ska hinna med det....imorgon är det skolavslutning. Det får bli på fredag.

Igår var vi till Hosjö och tränade med Rocky. Sambon fick gå med honom denna gång och det gick väldigt bra. Känndes skönt att han (Rocky) skötte sig bra för en gång skull. Han kan bara han lugnar ner sig och lyssnar.
Jag har anmält oss på utställning i Rottneros den 4 Juli. Är redan nervös över den. Det brukar vara väldigt många stora uppfödare med på den utställningen och jag är ju speciallist på att utmana ödet till max. Ja, ja...det får gå som det går. Vi behöver utställningsträning för att komma någon vart med resultaten.
Idag har jag sökt jobb...eller jag har uppdaterat min profil på Poolia och så har jag skickat in två ansökningar till ekonomijobb. Det vimlar ju inte med intressanta jobb nu precis......
Någon som har behov av en ekonomiassisten eller inköpsassisten?????...eller ....tänk om man fick jobba i någon inredningsbutik med massa fina saker runt om sig hela dagarna. Det skulle ju va en dröm :)
Nu ska jag sova!
Kram
Sussi


Kommentarer

Vad kul och träna vovven, hoppas det går bra. Och Loppis och grillning det låter också kul. Förstår att det blir lite stressigt, både maj och juni är riktiga stress-månader.
Kram till dig
AnnaMaria

Populära inlägg