Veckan som var

Denna vecka har jag bara jobbat tre dagar och det känns verkligen skönt!! Vi har massor med projekt och ide'er pågång just nu och vi har vart duktiga att beta av dom en efter en. Det började med att vi rensade bort en massa skräp vid hallonbuskarna, så snickrade vi fina stöd till bärbuskarna och när vi höll på så började vi bygga en liten bod till skottkärran, krattor och spadar också :) Jag har länge sett bilden framför mig med en bod vid vår lillstuga....att ha ett lite planteringsbord där vid grönsakslandet. Där man kan stå och "sulla" med jord utan att det gör något, rensa morötterna innan man tar in dom osv. Så jag är sååå glad nu när det äntligen blir verklighet. Det kommer bli så bra :) Vi är inte riktigt klara ännu men jag visar lite bilder ändå. Det var meningen att jag skulle måla boden och konsolenrna idag men det har regnat idag om vartannat så det har inte blivit något vettigt gjort ute. Eftersom det regnade och jag var ensam här hemma så har jag var super slö och passade på att plöjd igenom hela sesong 2 av Lipstick jungel =) Underbar serie. Älskar den! Hoppas verkligen på att det blir en till sesong.
Huset som man ser i bakgrunden vid hallonen är vår grannes hus.





Vi har snickrat en grind också till verandan. Vår hund har en benägenhet att smita ut och jaga katterna i området så fort han får tillfälle. Nu kan man öppna dörren och veta att han inte kommer så långt. Det blir skönt. Vi gjorde den i samma stil dom resten av staketet. Enkel men praktiskt.

I torsdags så var jag på dressytävling för ridtravare här på ridklubben. Dvs travhästar som blivit omskolade av olika annledning till "ridhästar". Min barndomskompis kom upp från Skara med sin häst för att tävla och självklart så måste man åka och kolla då. Det var så kul och dom var så duktiga. Hennes häst är väldigt likt min hund....det går i 180 hela tiden :) Grattis till ett väl genomfört dressyrprogram på din formel 1 häst!

Min klematis har börjat blomma. Den är full i knopp. Dessa klätterväxter ser ju ut som skrutt och sedan helt plötsligt så är dom fulla med gröna blad och blomknoppar. Får hoppas den håller sig fin hela sommaren och att inte stekeln äter upp busken i år igen. Är det någon som vet hur man ska bli av med dessa äckliga kryp som äter upp allt???

Det var nog det som hänt denna vecka....eller nä inte riktigt allt. Sonen och hans klass är på skolresa i stockhom denna helg. Dom åkte tidigt på tåget i går, fredag. Kändes så konstigt att vinka av honom. Vi föräldrar som stod på perongen var nog mer nervösa än barnen...fydå!! Min son får inte bli stor. När dom kom till uppsala så ringde han :) ...och sedan kom den ena efter den anda filmsnutten och mms på mobilen, så då blir jag lite lugnare. På kvällen så var dom på grönan och han och en kompis gick in på spökhuset. Han var helt stirrig när han ringde och berättade hur en mumie jagat dom där inne :) Jag skulle ju skitit knäck. Vilket han också sa till mig. Jag blir ju brott av att sambon kommer in i samma rum som mig...haha
Idag har dom vart på cosmonova och skansen. Imorgon blir det ett besök på birka och leva som vikingar...måndagen avslutar dom med att besöka stockholms äventyrsbarna. Jag skulle också vilja vara med på den dagen....Vilket äventyr dom är ute på (utan mamma) *L* Fast dom har tre vuxna med sig, så helt ensamma är dom inte. Längtar så efter att han kommer hem och berättat allt som han vart med om. Saknar min lilla plutt!

Nu ska jag gå och mysa med hunden i soffan. Det är bara vi hemma ikväll eftersom sambon är på cykelfest med jobbet. Dom har som tema "joggingoverallen". Han såg inte klok ut när han åkte men han är säkert riktigt snygg när han kommer hem *haha*
Rocky har redan krypit ner i soffan...han vet verkligen hur man myser i soffan.


Ha en underbar kväll!


Kram
Sussi

Kommentarer

Populära inlägg