Jordgubbsland

Vilket väder det var igår.... Åska. störtregn och storm. Det var som en tromb drog fram. Grannen sa att alla kottarna från en av deras tallar ramlade av, den brukar vanligtvis aldrig tappa några. Men när den var förbi så kom solen fram och jag kunde gå ut och gräva i mitt land.
Jag fick rabarber, gräslök, timjan av min kollega igår. Så det fick ju lov att komma ner i jord.

Jag klämde ner rabarbern i grönsakslandet lite provisoriskt igår tills jag hittat ett bra stället där jag vill ha de. Dom blir ju rätt stora när dom väl växt till sig.

Idag ska jag åkta förbi lantmanna eller om dom heter Odal? granngården? Dom byter ju namn så man har inte koll vad om heter längre. Hur som helst så ska jag köpa jordgubbsplantor. Det var meningen att jag skulle klämma ner jordgubbar i landet redan förra sommaren men tiden försvann. Men i år ska vi få jordgubbar :) Kanske man skulle testa klämma ner en potatis också ?

Så skönt att det är fredag idag och imorgon är det lördag. En lördag utan tidig innebandyträning, en lördag som man kan ta lite sovmorgon och en lång frukost. Jag längtar redan dit.
Fast vi har en hel del på vår "att göra lista" som börs bockas av. Bla. fixa hallonplantoran, gräva bort komposten, åka till tippen och sedan tänkte jag försöka hinna med att åka till Bäsna trädgård . Jag fick en ide att jag ska ha massor med rosor på framsida. Fast det är rätt skuggigt där, så vi får se hur bra det funkar.

Hoppas ni alla från en trevlig helg men fint väder och tid att njuta

Kram
Sussi

Kommentarer

Populära inlägg