Våren är här!!!

Vilket underbart väder vi har. Solen skiner och kvällarna är varma. Ikväll har jag rensat bort alla torra löv och kvistar i min rabatt. Har en lång rabatt med perenner jäms med altanern/uterummet.
Nu är den rensad och fin! Ska fylla på med lite blommfröer bara sedan så är den klar :) Det är skönt mer perenner som kommer upp år till år. Sambon klippte äppelträdet. Så nu kan man se igenom det. Ska man inte kunna slänga en hatt igenom trädet sägs det??? Förra ägaren kan nog ALDRIG klippt bort en enda gren på träden. Då vi flyttade hit så kapade vi bort så mycke att det inte blev ett enda äpple på trädet. Men förra sommaren så gick vi inte på det lika hårt och då gav det frukt. Får hoppas vi inte tog för mycket på det i år igen. Rocky tycker om att ligga ute på gräsmattan då vi håller på ute. Hämtar pinnar och drar drunt dom på gården, sno krattor är hans uppgift. =)Förra veckan så fick jag mitt paket med rengöringsmedel. Jag har gått och sprayat och putsat lite här och var i helgen. Det luktar så gott!!! Super snabb leverans var det också. Tack för det!! Det var som julafton för mig...flaskorna var inpaketerade i så söta paket.

Annars så känns det som tiden springer iväg just nu. Tänk att det snart är maj månad. Otroligt! inte långt kvar tills det är midsommar.

Hundträningen går bra. Det är riktigt kul när man ser framsteg. Rocky har blivit lite lugnare också och det märks att vi fåtte en bättre komunikation mellan oss. Nu på söndag så får P åka på kursen själv. Jag ska tillbringa min helg (fredag-söndag) i olika innebandyhallar uppe i Mora. Är måttligt peppad inför det. Men men...det är sista cupen nu med killarna. Förra året kom vi två. Vi var så nära att vinna. Det avgjordes på målskillnaden där vi hade 2 mål mindre. Får hålla tummen för att det går minst lika bra i år om inte liiiite bättre :)

Igår var jag hos Furutrop en sväng. Det var massor med folk där på kvällsöppet. Lexingtons nya kollektion visades. Jag lyckades få med mig en kasse hem med fina saker.....visar det en annan gång :)

Ha det så bra!

Kram
Sussi

Kommentarer

Visst är de härliga de där produkterna.
Kram Lotta

Populära inlägg