Valborgsmässoafton

Idag gick det ultra segt att kliva upp ur sängen.....men sedan kom jag på att det bara är halvdag idag :) SKÖNT! Jag har en del att fixa med innan det blir kväll. Måste fixa handkassa och packa inför helgens innabandycup. Vi åker redan imorgon kl. 12:00. Om ni vill följa mitt lag så kan ni göra det här (klass P97). Sist så läckte min madrass luft, så den kanske det inte är någon ide att jag tar med. Lite surt eftersom den är helt ny. Köpte den i vintras då det var rea på Jysk och när jag var på cup i örebro, för en månad sedan, så skulle jag använda den för första gången och då läcker den luft *suck* Får kolla på den ikväll.

Den här veckan så har alla knoppar på björkarna exploderat och slagit ut. Man ser på håll att träden börjar skifta lite i färg nu. Härlig tid som vi har nu....man blir så glad av varje liten blomma som sticker fram i gräsmattan, dikes kanten eller rabatten. Det får mig till att längta hem och gräva i landet. Ibland känns det som om man inte har tid att jobba för man vill göra så mycke hemma :)
Bara jag får lite tid över så ska jag måla om väggen i vårt uterum. Just nu är det samma panel och färg som på huset i övrigt. dvs falu rödfärg. Jag vill sätta pärlspånt där och måla den vit eller ljus grå. Sedan vill jag ha två (eller flera) rottingfotöljer där. Men till att börja med får jag nog måla väggen *L*


Ikväll ska vi gå och kolla på brasan vid vattberget. Köpa en korv, lotter och prata lite skit med bekanta. Dom brukar ha en hejdundrande fyrverkeri där. Jag tycker om raketer och fyrverkerier :) Det brukar vara en manskör som sjunger där...Det är ett gäng "gamla gubbar" som sjunger och sjunger och som oftast aldrig vill sluta sjunga. Vi får se om det är som som ska sjunga in våren i år igen.
Förmodligen blir det att vi grillar något gott innan vi går dit. Va ska ni göra en kväll som denna?

Ha en underbar valborgsmässoafton!!

kram
Sussi

Kommentarer

Allis sa…
Hej Sussi!
Va kul nu kan jag skriva i din blogg igen!!
Känner precis som dig nu vill jag inte jobba, bara vara hemma och göra det, det, det .............och lite till. Typiskt att man har hur mycket som helst att göra på jobbet också.... ;-)
Vilken fin bild på Rocky!!
Här tränar vi jaktlydnad minst 2 ggr/vecka och så har H spårkurser. Vi har som mål att starta små tjejerna i anlagsklass innan midsommar. Mitt mål för övrigt är att försöka starta Zaga i nkl på jaktprov. Jag hoppar över grundprovet och startar direkt i stället.
I kväll ska vi vara hemma, sonen kommer hit med Tim så vi blir hundvakt.
Ha en skön Valborg!!
Kram
Hoppas att det går bra på cupen. Här blev det ett besök vid byns brasa igår och idag har jag varit till Rättvik. Skulle gärna ha varit till Lisa i måndags. Var in till henne en snabbis idag istället men just nu så är det köpstopp för mig så det blev mest att titta.

Ha en riktigt skön helg!
Kram Ullis
MammaRebecca sa…
Hej!
hoppas ni haft en bra valborg och helg.
Kram
MammaRebecca sa…
Ja vår helg var kanon bra:)Deklarationen gick också bra:) Ha en underbar vecka;)

Populära inlägg