Vasaloppsöndag

Idag gick vi upp tidigt och fixade frukost framför tvn för att kolla på vasaloppet. Det hör till att man kollar på det varje år och förundras över hur många det är som är med och åker. Vilken styrka dom har. Åka 9 mil på skidor är ingen lek och jag förstår mig inte på dom som inte har tränat innan loppet. Hur tänker man då? Jag är allt för mycke tävlingsmänniska för att ställa upp i ett lopp utan att ha tränat....
Efter att jag både sett vasaloppet och 5-milen liggande i soffan med hunden så hela dagen nästa gått....Så det blev till att byta om och spänna på sig skidorna och ta sig en egen tur. -SHITT, va jobbigt det var!! inte alls lika lätt som på tv'n *haha*
Spåren var perfekta men min energi tog slut på nolltid. Självförvållat eftersom jag har ätit dåligt idag, så det blir väll så då.Nu ska jag fixa lite mat. Ikväll blir det lax, sallad och egen räkröra med rödlök och massor av räkor.
Hoppas ni haft en trevlig söndag!

Kram Sussi

Kommentarer

Det är ju alltid mycket lättare att se på tv:n :). Här har det inte blivit många knop för jag är genomförkyld. Typiskt när man ska börja jobba igen.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Populära inlägg