Rocky

När jag klistrade in min signatur i inläggen igår så blev hela bloggen helkonstig. Alla bilder o texter på sidorna försvann, och texten på alla blogginlägg ändrade färg. Superkonstigt!! Så den törs jag inte använda mig av. Nu har jag gjort en egen i FotoFlexer. Får hoppas att den fungerar bättre...

Idag morsse när sambon var ute med hunden på morgonpromenad så var det rådjursspår på vägen. Dom brukar vara i trädgården och kraffs under äppelträden på nätterna. Det är stora kratrar i snön efter dom. Ibland på nätterna när P släpper ut katten så har han trott han sett i syne när han tittar ut och ser rådjur. Rätt otroligt att dom vågar sig in i borstadsområden. Hunden tyckte naturligvis att spåren var intresanta :)

Önskar att all snö kunde försvinna så jag kan börja träna spår. Men...det kommer att braka loss med massor med hundträning snart. Såg att SSRK har lagt ut en del kurser som kommer att börja under våren. Det blir kul (tror jag). Min hund har förmodligen ADHD eller liknande...Om hundar kan ha det så har han det. Ibland spelar det ingen roll hur mycket man korrigerar och säger till honom, det biter inte och ibland verkar det som om han tycker det är värt det. Det är värt att bli bestraffad och inlåst bara jag får springa efter katten några meter eller liknande. Han är så olikt min förra spaniel. Kila eller Astrosprings Aquila som hennes "riktiga" namn var. Hon var lugn, snäll och lyssnade på mig. Det var inte ofta som jag hade koppel på henne eftersom hon gick fint brevid mig ändå. Den här vilden som jag har nu...Han har raketbränsle i ändan och galopperar på stället om han får lov att gå brevid mig. Varför ska man vara still när det finns så mycke annat roligt att göra ?? Det är så mycke glädje och spring i denna hund så det finns ingen hejd. Han är en duktig apportör, arbetsvillig och hare en stor "motor" i sig.

Ha en underbar dag!

Kommentarer

Populära inlägg