Snö, snö o mera snö

Det har i helgen vräkt ner med snö hos oss. Så nu är det full vinter igen. Jag var faktist och kollade på längskidor igår. Jag har tänkt på det i flera år att jag skulle vilja åka lite. Med tanke på att jag har ca 500-600 m till eljuspåret så är det ju en skam att man inte utnyttjar spåren...Idag efter jobbet ska jag kolla vad dom tar för ett komplett paket hos min lokala sportaffär. Sonen skulle åka skidor med skolan idag...det var packning, skidor och stavar i bilen huller om buller i morsse då jag skjussade honom till skolan. Hoppas det gick bra för dom.


Projekt, sonens rum, går sakta framåt. Vi har fått upp paneltaket, målat det vitt, måla fönsterfoder vita, dragit ny el, fällt in spottar i taket, spacklat väggarna. Så ikväll ska vi spackla lite till och slipa. Golvsockel och taklist ska målas också...Så imorgon blir det nog till att tapetsera, om tapeterna har kommit. Till helgen borde vi vara klara. Ska bli skönt att få ordning. Känns som om hela vårt hem är stökigt och i oordning just nu.

Ha de gott!
Sussi

Kommentarer

Allis sa…
Hej!
Det där med skidor är inte dumt, men jag tror att ju lättare och ju närmare man har till spår osv ju trögare är man att ta tag i saker, så är det i allafall med mig!!
Lycka till med renoveringen!
Ha en bra onsdag!
Kram E

Populära inlägg