Fredag

...sista dagen på arbetsveckan! Det känns verkligen skönt. Denna vecka har vår nya VD börjat, han verkar helt okej. Allt kan bara bli bättre om man säger så....Idag frågade jag min "gamla" chef om det var möjligt att få friskvårdsbidrag till ett gymkort..... Han är snål som en gris och började genast skruva på sig och frågasatte hur ofta jag skulle använda det? Så jag fick i princip redovisa hur ofta jag var på gymmet förra året, då jag betalade mitt kort själv. Känns så surt att ha det så här. På min sambos jobb så är det en självklarhet att alla anställda får friskvårdsbidrag....och där jobbar det flera hundra. På mitt jobb har vi TRE !! anställda. Jag ska ta upp detta nästa vecka då nya vd'n kommer igen.

Igår fyllde P 34 år, GRATTIS!! så vi hade lite kalas här hemma. Han var så snäll så han bakade en speciell tårta som jag kunde äta. Jag har inte ätit något söttgodisgott sedan vet inte när...så jag ÅT!! *haha* o god var den!
Recept till 1 kaka, 12 bitar, behöver du:

300 g mörk choklad
70 %
6 ägg
4 msk sötningsmedel
½ dl kokande vatten
2 msk frystorkat kaffepulver1
½ dl hackade pecan- eller valnötter

Till formen:
smör
1 dl kokosflingor


Du behöver också:en rund tårtform med ca 20 cm diameter
Så här gör du
1.Sätt ugnen på 200°. Smörj en form ”bröa” med kokosflingorna. Dela äggen och lägg äggulorna i en bunke och vitorna i en annan. Vispa äggvitorna till ett hårt skum. Ställ dem kallt så länge. Hacka nötterna. 2.Koka upp vattnet och rör ut kaffepulvret i det. Smält chokladen. Rör ner chokladsmeten i gulorna tillsammans med kaffet. Smeten ska vara tjock och blank. Vänd sedan ner smeten i äggvitorna, tillsätt sötningsmedel och nötter och blanda väl.3.Häll i den smorda formen och baka i 10 minuter, inte en sekund mer, på nedersta falsen i ugnen. Låt kakan svalna och ställ den sedan i kyl minst en timme. Stjälp upp kakan före servering och bjud vispad grädde och färska bär till.
Tips: Om du smälter chokladen i mikron ska det vara medelhög effekt. Se till så det inte bränns och rör om ibland.


Eftersom jag åt två bitar av denna igår och kännde mig mätt hela kvällen så fick jag lov att väga mig i morsse. Gissa om jag blev glad då jag såg -0,4kg sedan i tisdags :)
När jag gått ner lite mera så ska jag belöna mig själv med dessa. Jag tycker dom är såååå fina!
Ikväll ska vi på hockye och se Leksand- Mora. Jag är natruligtvis LEKSING och vill se hur dom tvålar dit Mora ikväll. Efter matchen så fortsätter festen med musik och DJ, men det blir nog inte vi kvar på...sonen är med och jag vet inte hur pigg han är på det. Det visar dig.

Ha en underbar fredag!.....och GRATTIS MARIA (min sambos kusin som fyller år idag).

Kram
Sussi

Kommentarer

svartataket sa…
Ja frsikvårdsbidrag är bra!
vad duktig du är med vikten!
Grattis!

trevlig helg!
KRAM
Nu har jag beställt boken så jag hoppas att den kommer snart. Verkar ju fungera jättebra. Vi får inget bidrag på vårt jobb längre. Hoppas vekligen att Leksand vinner. Är just nu 3-3 så jag håller alla tummar jag kan.

Ha en bra helg!
Kram Ullis
Maria sa…
Åh vilka underbara träpjuck!

Dem ska du appselut unna dig:-)Har en känsla av att de kommer att klä dig finfint!

Kram Maria
Allis sa…
Friskvårdpeng är jätte bra!
Min personal får 1000:-/år till gym, yoga, massage eller vad de tänker hitta på, det tycker de är bra!
Lycka till med vikten, jag försöker också hålla igen ,men det är svårare än man tror, speciellt nu när man inte kan röra sig i den omfattning man vill. :-(
Träskorna är jätte fina!!
Jag vill ha ett par med kurbits på från Nusnäs, hade ett par för ca 20 år sedan. ;-)

Matchen mellan Leksand och Mora ska vi inte kommentera, "Leksing" som man är i själ och hjärta.

Ha en fortsatt skön söndag, här vräker snön ner.
Kram Eva-Lis
svartataket sa…
helgen var bra. God mat och vin o arbete:) Vilken tur att du kunde trösta dig med vin!! Vad gjorde man utan vin? jag tog en skvätt medan jag stök tvätt i går..hihi
Hoppas helgen varit bra!
KRAM

Populära inlägg