Hej vinterland...

så mycke snö vi har nu!! Det känns riktigt vintrigt ute och det kommer ner något ute nu också. Hoppas snön ligger kvar ett tag, så vi får en vit jul. Fast det är tyvärr några veckor kvar, så det hinner nog ändra sig. Mitt växthus ser rätt kallt ut....
Är det tomten som vart på besök under natten tro??

Lite av baksidan av vår gård...
Idag är jag hemma från jobbet.. Sonen har ont i halsen o hes och jag håller på att få/har magkatarr (tror jag) jag har riktigt ont i magen, borde kanske kolla upp det. Men jag tror jag vet vad det beror på. Jag har det allt för stressig på mitt jobb och för många arbetsuppgifter. Mycke press och ansvar. Det är allt för många saker som bara hänger på mig, kundsamtal, kunder som klagar, kunder som inte fått det dom ska, som ändrar sig så man måste i panik stoppa saker i produktionen, fixa nya varor osv. Ibland är jag så stressad så det känns som om mina armar domnar bort. Det är nog inget bra tecken... Jag känner att det börjar ta stop!
Jag borde vara glad att jag har ett jobb i dessa dystra tider med finanskris och folk som blir uppsagda till höger och vänster...men min motivation att gå till jobbet blir minde och minde för varje dag. Det är också stressande.....det är inte likt mig.
Denna julrupp fick jag från jobbet i början av veckan....den är fin men just nu känner jag ingen glädje alls för att jag fått den.
Mina köksgardiner...Rätt söt kappa tycker jag. Köpte den i en tygaffär i Rättvik förra veckan.

Nu ska jag och sonen kolla på film. Ha det så bra där ute i snön :)


Kram
Sussi

Kommentarer

Visst har vi fått mycket snö. Hoppas vekligen att den ligger kvar till jul. Barnen har jättekul med all snölek i skolan. Vilken skola var ni och besökte? Har ju två söner som går på hög, i 7:an och i 9:an. Gillar din gardinkappa, så fin. Inte kul med så mycket stress på jobbet. Även om man gillar jobbet så blir det ju för mycket och då trivs man inte längre. Ska du på julmarkanden i morgon då i Insjön?

Ha en bra helg!
Kram Ullis
Här har vi skickat ut de tre sönerna att skotta igen. Tur att man kan få lite hjälp. Mina går på Sammilsdal. Vi hör ju till det området så det var inte så mycket att fudera på när de skulle börja hög. Det är väl både för och nackdelar med den skolan, precis som med alla andra. Maten som du skrev om är ju inte direkt populär, för de är ju också van med maten på en byskola. Även om det är samma rätter så tillagas den ju inte lika. Båda trivs dock bra mest för att de har sina kompisar. Båda har också turen att ha jättebra lärare som klasslärare så de kan få stöd med sådant som inte fungerar så bra. Blir en tur till Hjultorget på em. Har lovat mellansonen pizza idag och då åker vi alltid till Insjön.

Kramar Ullis
Tack snälla :-)

Klart det är Tomten som varit på besök för att se om ni varit snälla ;-)
Oj det låter inte bra med magont och bortdomnade armar hoppas att det går över annars borde du nog besöka farbror doktorn.
Hoppas du får lugna ner dig under julen för du ska väl vara ledig?
Krya nu på dig!!
Kram Sara
Ja visst är det mysigt med all snö som kommit! Hoppas den får vara kvar över jul!

Ha det gott!
Helena
svartataket sa…
wow vad mycket snö ni fått!!!! give meeeeeeee!!
Vad duktigt du är som hinner sy o så!!

KRAM

Populära inlägg