Awards och lussebullsbak

Imorgon kväll har sonens skola julbasar och lucia på kvällen. Vi har fått ihop fina priser från ortens företag, Silja Chark har skänkt julgröt, milko har sponsrat med mjölk och Leksandsbröd har skänkt bröd, så vi ska kunna ha julgröt med skinksmörgås till försäljning.
Jag sitter i skrivande stund och väntar på att lussebullarna vi ska sälja på cafet ska jäsa klart så dom kan gräddas. Kokade också pepparkaks kola som jag ska lägga i pappersstrutar och sälja på julbasaren. fixade även ihop några ljus. Vet inte om det syns vad det är...Jag stoppade ett blockljus i en blomkruka och dekroerade med mossa och ett band runt. Jag skulle naturligtvis ha fotat innan jag slog in allt i selufat.
Hittade även en liten korg som jag målade vit, fyllde med grönmossa, ett ljus med rött band om.... Det såg lite tomt ut med bara ett vitt ljus och mossa i korgen så jag la dit det jag hadde. Två polkagris skruvar. :) Tror ni någon köper det? Om inte så får jag väll köpa det själv...haha

Jag har även målat några god jul skyltar...som jag kanske tar med. Vi får se....

Igår fick jag en awards av Ullis med den fina bloggen Leva på landet. Tack snälla söta!! Det värmer gott i hjärtat att få den. Ullis har också en utlottning av jätte söta bukar på sin blogg just nu. Skynda er att va med och tävla.
Denna utmärkelse ska man skicka vidare och jag väljer att skicka den till tre bloggar som jag läser ofta och tycker väldigt mycke om:






Nu måste jag fortsätta med lussebullarna.

Kram

Sussi

Uppdatering...Snurrig som jag är så glömde jag länka in bilden på min utmärkelse....haha Nu finns den där :)

Kommentarer

svartataket sa…
Åh vad duktig du är som bakar lussebullar och kokar kola! Javisst kommer någon att köpa dina fina korgar!!!
Tack för utmärkelsen!!! vad glad jag blir!

KRAAM
Stina sa…
Vad gott alltså.:-) Kramis
Ser ju jättefint ut. Skulle verkligen vilja ha de fina sakerna. De får ni säkert sälja. Ska på moskogen ikväll med jobbet på julbord och show. ska bli kul.

Ha det bra!
Kram Ullis
MammaRebecca sa…
Tusen tack:) Ja här hemma håller vi på för fullt:) blir mer bloggande när vi är klara:)
ha en underbar Tisadag
Hoppas det gick bra med försäljning.
Kram Lotta
Mmm vad gott det ser ut, pepparkakskola verkar mumsigt :) Fina dekorationer med ljus i kruka du har gjort.

Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Helena
Grattis :):) å lussebullarna ser supergoda ut :)
kram nadja

Populära inlägg