Shopping hela dagen

Gösses vad jag har ont i fötterna. Sitter just nu och slappar efter en låååång shopping dag. Min sambo är på bowling turnering med jobbet. Börjar fundera om denna så kallade bowling turnering är en täckmantel för något annat.... Dom borde ha spelat klart för länge sedan men förmodligen blev dom kvar på nattklubben.
Hur som haver....
Idag så tog jag mig en semester dag från jobbet och åkte med mamma till Gävle. Sist jag var in till gävle centrum var när jag var liten och förmodligen på semester med föräldrarna eller något. Oftast så stannar man vid Valbo där IKEA ligger och så kommer man inte så mycke längre. Men idag så åkte vi in till centrala Gävle. Vi åkte mot centrum och så såg vi Clas Ohlson skylten och P-hus. -Perfekt, då kommer vi inte glömma vart bilen står, tänkte jag och svängde in. Ny stad och helt nya gallerior... Jag (eller vi )kände oss rätt borta ett tag kan jag lova...Efter åkt ner från parkeringsplan så gick vi i butik efter butik och efter ett tag så började vi undra vart det kunde finnas en utgång *S*
Mamma provade en del kläder, jag hämtade, hon prova, hämta, prova.... köpte en del kläder...Vi har både samma storlek och smak så det är perfekt att shopppa med henne :)
Själv så hittade jag detta....Jag kommer inte att frysa i vinter. Att köpa dessa curlingkängor från Canadian Snow känns ungefär som en livförsäkring. Dessa skor kommer att hålla i rätt många år :)
Efter shopping i centrala Gävle så åkte vi ut till Valbo. Vi saknade Esprit allt för mycke *s*
Vid valbo har dom ju även innredningsbutiker..... Sååå mycke fint där... Det var många saker som jag sett bla på nätet som fanns där. Men jag var för snål och köpte inget.
Men naturligtvis så åkte vi inte från Valbo utan att besöka IKEA....och där köpte jag detta...Jag har jätte länge gått och funderat på om jag ska köpa ett rottingstol. Jag tycker om rotting så är det bara.....Så idag så såg jag denna för 200 kr och det är ju tyo inge alls, så jag köpte med den hem och nu står den i sovrummet. Jag ska sy en ny dyna till den och om den inte stannar kvar där så passar den nog rätt okej i hallen....eventruellt så målar jag den vit...När jag väl kom hem och skulle bära in alla kassar med saker jag köpt så möttes jag av detta ..... ROCKY min älskade hund. Helt galen men ändå underbar!! Han är alltid superglad oavsett vilken tid man kommer hem. En helt annan sak....
Igår.... Torsdag den 6 November då firade jag och P, min sambo, 4 år tillsammans. Det känns ju som igår som vi träffades och pendlade till varandra, stod och frös på parkeringen när vi skulle säga hejdå.. och nu har vi bott ihop i 3 år, förlovade i 2 och vart husägare i 1½år. Förstår inte vart tiden har tagit vägen (?)
Så igår efter en äckligt jobbig dag på jobbet, stressa hem, hämta sonen, packa väska, byta om, iväg på innebandyträning, efter träningen stannade vi till på en lokalt väveri/inredningsbutik som hade kvällsöppet...shoppade lite och så hem och möttes av både god middag och detta....Jag kan lova att jag har världens bästa sambo. Älskar dig P :)

Det var i korthet vad jag haft för mig. Men förutom allt detta så ... När jag loggade in här på bloggen så fick jag veta att JAG kammat hem vinten hos Rebeckas utlottning. Jag gillar att vinna så detta var verkligen en bonus efter en bra dag. Riktigt kul :)

Nu ska jag slappa i soffan med ett glas rött vin.....
Ha en undebar helg!
Kram
Sussi

Kommentarer

Så härligt att få åka iväg och shoppa så där på ett nytt ställe. Har inte varit i Gävle på evigheter, däremot i Valbo. Funderar på vilken tomte du köpte kan inte minnas någon svart tomte. Blev sambon kvar i Rättvik, antar att det var där de var? Här hra det sytts klart idag så jag ska försöka få till ett inlägg i morgon.

Ha det bra!
Kram Ullis
svartataket sa…
Härlit att shoppa! sådana skor fundera jag också på att köpa! Perfekta när man åker skidor tror jag! Grattis i efterskott på årsdagen! attans med hunden! Men nästa gång vinner ni i stället :))

KRAM

Populära inlägg