Julblommor

Julblommor är väldigt fina, men oftast så luktar dom väldigt starkt.
Jag är så smart att jag varje år tror att det ska gå bra att ha dessa vackra blommor inne. Dom är ju så fina!! Men varje år så händer samma sak. Rinnanden näsa, nyser som en tok och ögonen sväller igen. Så i år ska jag försöka att undvika köpa dessa fina blommor...*snyft*

Men jag såg just på nätet en smart och riktigt fin lösning till "luktfri" julblomma. Allt som behövs är:
* Någon snygg kruka
* oasisbollar
* mossa
* tomtar/änglar på pinne
* stjärnor med metalltråd
* band efter tycke
* spoltråd
* avbitartång


Jag tycker personligen att det såg bra ut och väldigt enkelt. Klämma ner lite mossa i en kruka, några pinnar med tomtar/änglar, ett band runt krukan och vips så är det klart. PERFEKT!
Eller varför inte göra en snygg krans av björkris, band och metall tråd med pärlor.


Imorgon har jag tagit ledigt från jobbet. Det ska bli så skönt att få en extra ledig vardag. Jag och min mamma ska åka och shoppa. Det var längesedan jag och mamma var ute och shoppade, iaf över en vecka *haha*. Hoppas vi hittar något fint eller kanske till och med några julklappar. Kanske dags att man börjar tänka på dom redan nu. Har ni köpt julklappar???

Ha en bra fortsättning av veckan!

Kram
Sussi

Kommentarer

Hei, Sussi!

Takk for veldig hyggelig hilsen på bloggen min:) Så koselig det var her! Liker designet på bloggen din! Mange flotte bilder også:)

God helg!
Klem Anette
Hejsan!

Ja, visst kommer du att få vackra blomsterarrangemang denna julen!
Dom små röda nissarna är bedårande.

Blev väldigt "kär" i björkriskransen. Kanske, om jag får tid över i dag, att jag ska pyssla i hop en sådan.

Roligt med shopping! Kom i håg att ta en fikapaus på något mysigt cafémellan inköpen. Annars kan man bli helt slutkörd ;)

Trevlig helg
L
MammaRebecca sa…
Hejhej!
Ett sånt där hjärta kommer jag nog ta och fixa mig:)De va ju super snygg och lätt med:)
Grattis ännu engång till vinsten på min blogg;)
Ha en underbar helg
Hann du till väveriet igår? VAr där en sväng vid 18. Hittade faktiskt inte så mycket. Lite småpyssel och en lamskärm blev det. Inte ens 100:- gjorde jag av med.

Ha en bra helg!
Kram Ullis
hemma bäst sa…
vilken jätte fin blogg du har!! och vilket bra tips! sådanna boll krukor ska jag göra! ha det bra! kram jennie

Populära inlägg