Äntligen blev vi klara

så vi har slitit denna vecka. Som så ofta så kom jag på att NU ska vi måla om i köket och så började vi.....Det jag/vi inte tänkte på vara att vi bjudit hemm vänner på kräftskiva till helgen. Så vi fick slita på som bara den för att hinna bli klar i tid. Vi har verkligen hållt på i ett med vårt kök. Men då de ringde och sa att min tapet blivit restad och inte skulle komma förrän vecka 36 fick jag en viss panik. Just då var väggarna gråa och spacklade och endast 3 dagar tills vi skulle ha gäster. Inte så kul kan jag säga!!! Fick snabbt som ögat välja en tapet som fanns hemma i lager och jag är helt klart nöjd med resultatet.
Valde en ljus och neutral tapet från sandberg's.

Här ovanför kylskåpet så har vi ett plåtskåp som tidigare hade en brun ful plåt upp mit taket. Nu såg vi att den gick att ta bort. Fyllde upp hålet med korgar från Bruka design. Det blev ganska bra tycker jag.


Äntligen är taket vitt!!! Det blev så otroligt ljust och fint. Passade även på att tapetersa ovanför köksskåpen. Där var det tidigare grått.



Här ser man tapeten lite bättre. Tillsammans med handukshängare/anslagstavla.

Kram

Sussi


Kommentarer

Populära inlägg